دسته‌بندی نشده

موتور گیربکس یا الکتروگیربکس چیست؟

موتور گیربکس از یک الکتروموتور و یک گیربکس که به یکدیگر کوپله شده اند تشکیل شده است .موتور گیربکس

گیربکس وسیله ای است برای افزایش و یا کاهش گشتاور و دور موتور که نسبت به یکدیگر عمل عکس دارند یعنی با افزایش گشتاور دور کاهش می یابد و باکاهش گشتاور دور بالا می رود.

جهت انتخاب موتور گیربکس باید توان موتور ، دور ورودی و خروجی ، گشتاور و نسبت تبدیل گیربکس مد نظر گرفته شود . ضمن در نظر گرفتن موارد فوق باید توجه داشت که دمای محیط ، شرایط اقلیمی (منطقه مرطوب ، خشک ، سرد و … ) نوع ماشین که گیربکس برای آن انتخاب می گردد و … هم در انتخاب موتور گیربکس نقش مهمی دارد .

الکتروگیربکس ها با توجه به نوع گیربکس کوپله شده با موتور انواع مختلفی دارند که در ادامه به شرح یکی از پرکاربرد ترین گیربکس ها در صنعت می پردازیم

گیربکس هالو (کرانویل)

گیربکس هالو (کرانویل) در دو نوع پوسته چدنی و پوسته آلومینیومی و در انواع پایه دار ، فلنج دار ، و نیم فلنج تولید می گردد. نوع قرار گرفتن و عملکرد قطعات داخلی گیربکس هالو باعث عملکرد بی صدا ، گشتاور و استقامت بالای این دستگاه می باشد . همچنین بازدهی بالا و امکان خروجی ۹۰ درجه و نیز مصرف انرژی کم و توانایی کار با موتورهای آسنکرون از دیگر مزایای مهم و بالای این نوع گیربکس است .

از مهمترین صنایعی که موتور گیربکس هالو در آن نقش پر رنگی دارد می توان به صنایع کاشی و سرامیک ، صنایع سیمان ، صنایع غذایی ، صنایع نفت و گاز ، صنایع فولاد و حتی شهر بازی ها اشاره کرد .

فروشگاه توان صنعت با داشتن نمایندگی فروش برندهای معتبر انواع موتور گیربکس از جمله Bonfiglioli, Yilmaz, SEW, Motovario, … مفتخر است تا در زمینه مشاوره و انتخاب محصول مناسب در خدمت شما عزیزان باشد.

1 دیدگاه در “موتور گیربکس یا الکتروگیربکس چیست؟

  1. admin_egearbox گفت:

    بسیارعالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *