تاریخچه شرکت سهند اصفهان

معرفی و تاریخچه شرکت اصفهان دور سهند

شرکت اصفهان دورسهند ، طي سال 1362 در شهر اصفهان شروع به فعالیت صنعتی نمود و هــمگام با شرایط خاص کشور و خیزش صنعتی جامعه ایران، به تولید گیربکسهای حلزونی پرداخت.

این مجموعه درسال 1369 موافقت اصولی خودرا از وزارت صنایع دریافت نمودوبا توجه به اصل خدشه ناپذیر “کیفیت، بن مایه تولید است” به ادامه فعاليت پرداخت، کیفیتی که رضایت مصرف کننده،شرط حداقلی آنو بهترین تبلیغ برای محصولات تولیدی است.

خانواده سهند در ادامه فعالیت های خود با برپایی واحد طراحی، تحقیق و توسعه سعی كرد تا طراحی تولیدات خود را به سمت تحقق رسالت سازمانی که تولید محصول بر اساس اصول مهندسی و مهمترین آنيعني یکسان سازی بهبود یافته محصول بر اساس استانداردهای روز است،متمركز نماید.

سرانجام محاسبات و مطالعات مهندسی، خرید دستگاههای مجهز CNCو ساير دستگاههاي تخصصی،تجربه چندین ساله و حضور مستمر در نمایشگاههای داخلي و بین المللی و تبادلات فکری،خلاقیت، اعتماد به نفس و پافشاری بر گسترش و تخصصی کردن فعالیتها، تولیدات این شرکت را از گیربکس های حلزونی به محدوده وسیع تری سوق داد.

با توجه به اصول تولید گیربکس های خاص با ابعاد و توانهای مختلف که شامل :1- شناسایی،2- طراحی و 3- ساخت می باشد،گروههای متعدد تخصصي، مسئوليت اجرا و پیگیریپروژهـــا را در این واحد صنعتی بر عهده گرفتند. صحه گذاری طراحی های این شرکت توسط نرم افزار های جامع مهندسی انجام می پذیرد و ضریب ایمنی طراحی سنجیده می شود.

و امروز سهند با پیروی از این اصول،موفق به تولید انواع گیربکس های حلزونی، هلیکال، مخروطی مارپیچ، هیپوئیدی، اسپروئیدی از 12/0 تا 10مگاوات و با کیفیت های مطلوب مي باشد.

از آنجایی که پویایی و ارتقاء کیفیت، سرلوحه تلاش این مجموعه بوده است، این شرکت با دریافت گــواهینامه ISO9000 از مؤسسهSGS سوئیس در سال 1378 جزء صد شرکت برتر کشور قرار گرفت و در راستای بروزرسانی سیستم مدیریت کیفت خود در سال 1392اقدام به دریافت گواهینامه9001-2008ISOاز شرکت BRSو در سال 1393 اقدام به دریافت گواهی نامه های CE , ISO 1004:2012 , Ts 29001 از شرکت DRS گردید.

این مجموعه با تأسیس واحد سهند ذوب، در ریخته گری قطعات مکانیکی به ویژه پوسته انواع گیربکس غنی شده چرا كه این زیر مجموعه از سهند مجهز به کوره تنش گیری برای بهبود خواص مکانیکی، دستــگاه شات بلاست و کوره های ذوب برنز و چدن زمینی می باشد.

About1

گفتني است كه تأسیس واحد ریخته گری دایکست CNCبا نام اطلس پمپ سپاهان در سه واحد مجزا با مالکیت و مدیریت یکسان با شرکت سهنددور، برگ افتخار دیگری را برای این مجموعه رقم زده است.دایکست آلومینیم و تولیدات انواع قطعات آلومینیمی شامل پوسته گیربکسها،درپوش و فلنچ و تولید بیش از 45 نوع مختلف از قطعات موتور خودرو به سفارش شرکت ساپکواز محصولات واحد های دایکست این مجموعه است.

شايان ذكر است كه واحد های اطلس پمپ سپاهان مجهز به آزمایشگاه، واحد بهینه سازی و کنترل کیفی، واحد طــراحـی و تست NDT وCMM کوانتومترمی باشند.

بايد افزود مجموعه سهنددور و اطلس پمپ سپاهان در فضایی بالغ بر 30000 متر مربع احداث گردیده که شامل سوله های مجزا و مجهز به دستگاههای C.N.C، سنتر و بورینگ و کاراسل، انواع دستگاههای تراش و دستــگاههــای فرز(Milling)، حلزونی(hobbing) و هلیکال، صفحه تراش و اره لنگ برقی، دستگاههای سنگ مــارپیچ و ساده و…مجموعه ای از تجهیزات تراشکاری واحد گیربکس سازی می باشد.

واحد کنترل کیفی این مجموعه، خود تمامی قطعات تولیدی را از ابتدا تا مرحله مونتاژ طبق ایستگاههای کنترلی مشخص شده،مورد بازرسی قرارداده و پــاسـپـــورت کنترل کیفی و گزارش کار را به همراه قطعه ارائه می نماید.

در حال حاضر شرکت سهند دور اقدام به تأسيس آزمایشگاه تست عملکرد گیربکس بر اساس استاندارد API وطبق الزامات آزمایشگاهی استاندارد NACIP13 از اداره کل استاندارد استان اصفهان نموده است.

واحد آزمایشگاه این مجموعه، آنالیز شیمیائی قطعه را با توجه به جنس انتخاب شده بر عـهـده دارد. بررسی درصد آلیاژ ها و درصد عناصر تشکیل دهنده قطعه و رعایت استاندارد های آن، خواص مکانیکی قطعه را تحت الشعاع قرار می دهد وصدور فرم آنالیز شیمیائی بعد از آزمایش صورت می پذیرد.

About2

واحد سختی سنجی این آزمایشگاه مجهز به دستگاههای سختی سنج دیجیتالی راکول و بـرینل می باشد که این کار توسط متخصص صورت می پذیرد.

واحد جوشکاری این مجموعه، جوشکاری پوسته گیربکس های پوسته آهـنی را به عــهـــده دارد که توسط متخصص امر اجراء می گردد.محصولات بعد از عملیات جوش کاری، تست جوش شده و تنش گیری می شود و سپس WPS جوشکاری صادر می شود.

سیکل طراحی یک گیربکس در واحد طراحی بر اساس مجموعه مراحل و تصمیمات زیر صورت می پذیرد:

عملکرد : توان و سرعت،mg،ka

ضریب طراحی : nd

سیستم دندانه ها

مواد و فرایند ها

گام محوری و قطر گام : px و d

طراحی پوسته و تنش ها و خواص مکانیکی وارد بر آن

معادلات محاسباتی طبق AGMA صورت می پذیرد.
استفاده از DIN برای تلرانسها و انتخاب متریال.

شايان ذكر است كه کلیه عملیات حرارتی توسط شرکت های پیمانکار انجام می شود.

چارت سازمانی این شرکت به هفت واحد مجزاي تولید،نگهداری وتعمیرات(نت)،تحقیق وتوسعه،امور قراردادها،بازرگانی،تضمین وکنترل کیفیت و آزمایشگاه ومالی طبقه بندی شده است.

این شرکت دارای 36 نمایندگی داخلی و خارجی بوده که فروش و معرفی محصولات سهند را بــه عـهده دارند. این نمایندگی ها در شهر های تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز،آمل،همدان و كشورهاي امارات متحده عربیو…مستقر می باشند.

همچنین این مجموعه صنعتی با بیش از 500 نفر پرسنل كه حدود 150 نفر از آنان جوانان داراي تحصیلات عالیه دانشگاهی(فوق لیسانس، لیسانس، فوق دیپلم)هستند گامي را در جهت اشتغالزايي و خودكفايي كشور عزيزمان برداشته است.

صادرات

این شرکت با صدورگیربکس به سوریه، امارات متحده عربی، کویت،مصر، یونان و جمهوری های جدا شده از روسیه، در امر صادرات نیز گامهایی را برداشته و افتخـار دارد در سال 1380 با ســـاخت گـیربکــس به وزن 50 تن و توان ورودی 1200 کیلووات برای صنعت سیمان عراق و نصب و راه انــدازی، اولین شــرکتی باشد که در خـــاور میانه به این مهم نائل آمده،همچنين در خــرداد سال 1382 با فرستادن دومین گیربکس با این مشخصات، یــک بار دیگر توانمندی خود را در همکاری با کارخانه هاي بزرگ به اثبات رسانده است.

رویکرد ما

امروزمیگوییم”سرمایه گذاری ،تولیدوایجاداشتغال”مهمترین خدمت به انسان است چراکه شرط اول احساس امنیت وآمادگی برای حرکت به سمت خودباوری،شکوفایی وحاکم شدن اخلاق برجامعه انسانی برای داشتن جهانی سرشاراززیبایی عشق وپویایی همراه بافردای بهتربرای کودکانمان این است که هرانسانی بتواندصاحب شغلی بوده وهرپگاه که برمی خیزداین احساس راداشته باشدکه هدفی برای تحقق بخشیدن وآرامشی برای نفس کشیدن وجودداردوزندگی ارزش زیستن داردواین همه دست یافتنی نیست مگرآنکه احساس کنیم نیازهای اولیه ماباتلاشی درخوروشایسته تحقق می یابد ; به این امیدهرروزدرتلاشیم.

در پایان، ضمن اعلام آمادگی برای ساخت انواع تولیدات مکانیکی انتقال قدرت سبک و سنگین و با سرلوحه قراردادن چشم انداز تحقق مستمر رضایت مشتری، امید آن داریم تا گامی هر چند کوچک در رشد و شکوفائی ایران عزیز برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *